Followers

Thursday, May 3, 2012

Sup Meletuplah sangat....


Hangin...memang xyah citer la. Benggang...sudah semestinya. Membebel...? Berbakul-bakul la kalau dapat ke aku...hahaha. Di suatu petang...cehhhh kui3..macam cite zaman budak2 jer start tu...tapi xpelah aku nk cita gak lah ape yang buat aku hangin tu kan. cam ni, masa hari aku terkono tu...my sister dari kampung nak mai KL la bukan nak mai tapi dia kene mai gak sebab dia keje kat sini..hehehe. dia datang bawak si DANISH(anak my sis) saje2 jer la sebab selalu jer kena tinggal ngan mak dia kan...kadang2 seminggu sekali jumpa..kadang2 2 minggu skali, sian kat danish kan. My sis keje KL, husband dia keje kat kelantan dan anaknya duk jerteh (Trg) my kampung ler(aduhhh) macam diluah mati mak ditelan mati bapak. sejak lahir ditinggalkan di kampung duduk ngan atok n nenek nyer...sob3 untuk danish. Jauhnyer aku melalut...tapi macam ni citer aku tadi...disebabkan my sis nk datang sudah semetinya dia akan singgah n tido umah aku kan. jadi aku ni kalau hari keje memang malas la nak masak. So lepas balik keje aku pikir beli sup meletup (kat permaisuri) jer la senang, sampai umah masak nasi jer...kan..kan..kan. Lepas waktu keje my hubby datang ambik n terus g kedai tu, sesampainya disitu...jeng..jeng..jeng....
hahaha..aku g la order n then aku pun duduk la selepas mengorder tu..bukan beli banyak pun sup daging 5 hinggit jer. Pas aku order ader sorang budak laki order..duduk2 kat situ...datang lagi sorang order...duduk2 situ lagi....aku tengok memang diorang sibuk skit..duk bungkus bihun sup untuk customer diorang la...tapi masa aku g tu dah nak settle la benda tu dah letak dalam plastik la semua...pastu order yang banyak tu tuan punya dia dah ambik..so balik la orang tu..tp aku ni x dapat sup daging 5 hinggit nie. Xpe mungkin lepas ni dia buat aku punyalah kan....tapi aku pelik skit kedai ni..yang handle sup2 2 orang...yang handle nasi ayam sorang...yang buat goreng2 sorang kot...yang amik order agak ramai la...yang buat air x nampak la pulak..maybe sorang...tapi sup aku xdapat2 jugak..nak kata ramai orang pun tak. minit telah berlalu nak memasuki minit ke20 dah ni x dapat2 ni..muka aku memang xyah cita la dah macam singa la kot. aku duk pandang jer yang handle sup tu..sebabya dia xbuat pun sup aku tu aku memang nak g maki jer kat muka dia tu...korang tau tak ap dia buat????? aku dengar dia cakap dahaga..korang tahu tak dengan gaya malas2, dia boleh g buat air pulak...astargfirullahhalazim....aku dah xboleh tahan dah sangat..aku pandang jer muka dia sampai ke sudah...mungkin dia perasan aku tengok dia kot...dia boleh tanya aku dari jauh..akak sup daging? aku xjawab pun tapi aku jeling kat dia...hahahha...bila dia tengok aku jeling, dia terus tengok order n bungkus. Aku ni pun bangun n terus g dekat skit ngan diorang duk bungkus2 tu..yang buat aku lagi hangin ader lagi sorang mamat ni tanya aku...akak dah order dah? menyirap darah aku xyah cakap la..."dik..akak dah nak balik baru nak tanya?"....hahaha...huhuhu....kui...kui..kui...gila la dorang ni macam mana la blh buat bisnes....aku ni nak citernyer..bukan skali terkena ngan diorang ni...dah kali ke-4....tu dah xboleh tahan sangat tu...tiap kali pegi kedai dia mesti aku akan pikir hari tu jer kot...hari tu jer kot...tapi tiap kali pegi macam tu jer der...aper cer...tutup la kedai kalau bisnes xbrape nak reti...Hadooiii yarrrr..sekian cerita aku yang garang....xoxoxoxo.

1 comment:

  1. tempat dorang kan famous....hang order 5hinggit je..malasla depa nak layan..hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved meiiju.blogspot.com